مقدمه

 

آنچه من قصد مطرح کردن در این وبلاگ را دارم صرف بررسی منتقدانه ای بر دانسته ها و  تجربیات عملی خود در مبحث کتابت ارواح و هیپنوتیزم می باشد لازم به ذکر می دانم که بگویم خود به هیچ یقین و اعتقادی در هیچ یک از موارد فوق نرسیده ام لذا بر آنم چون فردی از مذهب شکاکیون* تجربیات خود را نقد کرده شاید که راه گشای افرادی باشم که قصد تحقیق و مطالعه علمی در این زمینه دارند.من علی رغم بسیاری از دوستان که با انجام تجربه ای بر آن اعتقاد می آورند همچون پارمنیدس** بر حواس خود شک دارم.وی معتقد است که حواس پنج گانه در خواب به ما دروغ می گویند،احساس سرما می کنیم،شی غیرواقعی می بینیم،بوی گل را حس می کنیم و حال آن که در آن شرایط همه را واقعی تصور نموده پس از بیدار شدن بر غیرواقعی و رویایی بودن آن آگاه می شویم.امیدوارم پس از بررسی مباحث کتابت ارواح و هیپنوتیزم با یاری و همکاری شما بتوانم تحقیقاتی را بر علم متافیزیک شروع کرده و مطرح نمایم.در خاتمه متن زیر را در مورد پارمنیدس از کتاب دنیای سوفی نوشته یوستین گرودر*** ذکر می کنم.

 

هیچ چیز نمی تواند از هیچ بوجود آید

 

پارمنیدس (540-480 پیش از میلاد) از فیلسوفان الئیایی جنوب ایتالیا عقیده داشت هر چه وجود دارد پیوسته وجود داشته است.به نظر وی هیچ چیزی نمی تواند از هیچ بوجود آید و چیزی که هست نمی تواند نابود گردد.

پارمنیدس این اندیشه را گامی جلوتر برد و گفت تغییر به مفهوم واقعی امکان پذیر نیست.هیچ چیز نمی تواند جز آنچه هست بشود.

پارمنیدس البته می دانست که طبیعت مدام در حال تغییر است.تغییر یافتن چیزها را با حواس خود درک می کرد،ولی این را نمی توانست با آنچه عقل می گفت توافق دهد.وقتی ناچار شد بین محسوسات و عقل یکی را برگزیند،جانب عقل را گرفت.

حتما این اصطلاح را شنیده ای که "تا به چشم خود نبینم باور نمی کنم." اما پارمنیدس چیزهایی را هم که به چشم می دید باور نمی کرد.اعتقاد داشت حواس ما تصویری نادرست از جهان به دست می دهند،تصویری که با عقل ما جور در نمی آید.

این ایمان خلل ناپذیر به عقل آدمی خردگرائی**** خوانده می شود.خردگرا کسی ست که اعتقاد دارد عقل بشر منشا شناخت ما از جهان است.

* scepticism

**Parmenides

Jostein Gaarder,Sophie's World***

**** rationalism

نظرات 6 + ارسال نظر
حامد چهارشنبه 9 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 05:51 ب.ظ http://joojetighi.blogsky.com

سلام
موفق باشی
راستی به تناسخ اعتقاد داری؟
یسر به من بزن..........

حیدر پنج‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 03:32 ق.ظ http://hipnotizmhp3.blogfa.com

سلام من هم مدتهاست دارم در این رابطه تحقیقات می کنم خوش حال می شوم اگه با هم مهکاری داشته باشیم

ارواح(مباحث متافیزیک) پنج‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 08:38 ق.ظ http://spirits.blogfa.com

درود...امیدوارم دراهداف خود موفق وموید باشید ...منتظر مطالب بعدی شما هستم ...ضمنا لینک شدید حضورتون باعث خوشحالی من نیز گردید...یاهو ....یاسان

حامد پنج‌شنبه 10 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 02:06 ب.ظ http://joojetighi.blogsky.com

سلام
اگه دوست داری در مورد تناسخ بدونی کتاب تنها عشق حقیقت دارد
رو بخون از دکتر ال.وایس
بدک نیست.....

رها دوشنبه 24 بهمن‌ماه سال 1384 ساعت 02:06 ب.ظ

عاشق شو ارنه روزی کار جهان سر آید
ناخوانده نقش مقصود از کارگاه هستی
(کسنزان)

باهنر دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 09:53 ق.ظ

با تشکر
استفاده کردم خوب بود موفق و پیروز باشید . منتظر کارهای جدید تان هستم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد