self hypnosis خود هیپنوتیزم

خود هیپنوتیزم self hypnosis

 

خود هیپنوتیزم را یکی از شاخه های هیپنوتیزم می دانند.که در آن فرد شخصا خویش را هیپنوتیزم کرده  و در خلسه و یا آلفا و یا گونه ای از خواب های مصنوعی می رود و قادر خواهد بود به رویدادهای گذشته خود و گاه دیگران اطلاع یافته و قادر به توانایی هایی خواهد بود که در حالت عادی از انجام آن عاجزاست.از توضیح های جانبی خودداری کرده چرا که تمامی توضیحات در سایت های مختلف اینترنتی و یا کتاب های هیپنوتیزم و تعلیمات کابوک وجود دارد.

اما آنچه من در این جا به آن می خواهم اشاره کنم یکی از تجربیاتیست که در این زمینه داشته ام.که در این  تجربه میله فلزی بافتنی سایز دو را از لپ خود رد کرده ام.البته نوک میله بافتنی قبلا تیز شده و با الکل ضدعفونی شده بود.به هنگام انجام این عمل فردی میله را در لپ بنده فرو کرد و من هیچ احساس درد و یا ناراحتی نداشته و خود با هوشیاری کامل نظاره گر بوده ام.در ابتدا برای مدت نیم ساعت تمرین های یوگا اعم از سانا آسانا،حبس سانا آسانا،ماچا آسانا،کبرا،رقص سما،و خود هیپنوتیزم اروپایی را انجام داده و پس از ریلکسیشن و انجام اعمال تنفسی آماده این عمل شدم.پس از عمل تنها خراشی کوچک بر لپ من باقی ماند که به ظاهر معلوم و قابل تشخیص نبود.اما آنچه در انجام این تمرین مرا به شک انداخت مورد زیر است:

 

بنده بعدها شاهد اجرای این عمل بر روی فردی بودم که هیچ تجربه ای در زمینه هیپنوتیزم نداشته و تجربه ی مشابه ای برایش اتفاق افتاد.لذا ممکن است این عمل به هیچ نوع هیپنوتیزم نیاز نداشته و تنها خاصیت گوشت صورت باشد که در مقابل چنین عملی و در شرایط ریلکس چنین عکس العمل نشان می دهد.

اما جالب است که دیگر دوستان این عمل را بر دیگر نقاط بدن از جمله گردن و دست نیز انجام داده اند.گاه می توان به این نتیجه رسید که شاید همگان قادر به انجام این عمل در شرایط معمولی و بدون ترس باشند اما همگان جرات انجام چنین عملی را ندارند.اما به هر حال در این مورد مطئن نیستم و انجام این عمل را توصیه نمی کنم.

اما آن چه خود از فواید این عمل نصیبم شد از بین رفتن تیک های شدید عصبی در چشم و اعضا بدن بود و آرامش نسبی به همراه داشت که این مورد نیز ممکن است از تلقین و موارد مشابه باشد.

بحث های دیگر را در مطالب دیگر بیان می کنم.امیدوارم برای افرادی که مایل اند در زمینه علم هیپنوتیزم علمی و منتقدانه بنگرند مفید باشد.

عکس هایی از این تجربه

 

 

نظرات 3 + ارسال نظر
احمد شنبه 12 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 03:54 ق.ظ http://spirits.blogfa.com

سلام ...درین مورد منهم تجربه دارم اما به گونه دیگر...البته همانطور که گفتید این کار از همه برمیاید بشرط اراده ئی محکم واعتقاد به انجام آن بدون اینکه آسیبی متوجه بدن او شود وحتا بدون تجاربی در زمینه هیپنونوتیزم ........ضمنا خوشحال میشوم اگر تجاربی درارتباط با مقولات فراحسی داشتید ویادارید دوستان را در جریان بگذارید ....یاهو....خدا نگهدار

حیدر یکشنبه 13 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 02:05 ق.ظ http://hipnotizmhp3.blogfa.com

سلام دوست عزیز برای اگاهی از این اعمال شما بهتر است به صوفی ها یا در زبان محلی دراویش کردستان نزدیک شوی وبا انها در این گونه موارد وارد گفتگو شوی چون خ.د من بارها کنار انها نشسته و این عمل را دیده ام حتی خنچر زدن بر سر و مغز خود یا خوردن خورده شیشه یا رفتن توی اتش و نشستن روی ان و این را بگوییم هر کسی این قدرت را دارد اما استفاده ان را بلد نیست پس سعی ما این است که این قدرتها را در انسا نها حالا به هر روشی شده بیدار کنیمhttp://hipnotizmhp3.blogfa.com

مهدی شنبه 13 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 02:14 ق.ظ

برای همکاری در زمینه علوم متافیزیک میل بزن جهت ساخت سایتی در این زمینه و همچنین آثار دکتر کابوک .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد